קטלוג דיגיטלי הוא המוצר החם ביותר בענף, ומהווה כלי שיווק מהיר ונגיש, אשר מעניק לבית העסק הן מיצוב יוקרתי, הן חשיפה רחבה והן יחס המרה ואינטראקטיביות גבוהה במיוחד. הפצת הקטלוג מתבצעת ללא עלות וללא הגבלה, ואף מתרגמת למושגים הדיגיטליים את השיטה הישנה והטובה "מפה לאוזן".
קטלוג דיגיטלי הוא קטלוג מוצרים ויזואלי מרשים, המתבצע תוך תכנון ועיצוב אישי לכל בית עסק, בשילוב לוגו, מסרים ושפה עיצובית מותאמת. הקטלוג מאפשר דפדוף מן הטלפון הנייד, הטאבלט או המחשב, הצגת המוצרים באמצעות תמונות ו/או סרטונים, עדכון מחירים ומבצעים ואפשרות ליצירת קשר ישירות עם המוכר בשלל אמצעים: משיחת טלפון ועד ווטצאפ, מסנג'ר, SMS, רשתות חברתיות ועוד.
הכנת הקטלוג דורשת ידע מקצועי בהמרה של תכנים כתובים וויזואליים לקבצים ממוחשבים ומותאמים, יצירת מעברים תוך הקפדה על מהירות גלישה וחוויית משתמש אופטימלית, הטמעת תוספים ליצירת קשר ולמעקב והטמעה בשרת וירטואלי. בעבור אלו נדרשת עבודה אל מול אנשי מקצוע מובילים בתחום. אלעד רואה, היזם והמפתח של מוצר זה ומוצרים דיגיטליים רבים בישראל, מעמיד לרשות בעלי העסקים בכל סדרי הגודל, מערכת פיתוח וצוות מתכנתים וגרפיקאים ראשונים ומובילים בתחומם, המלווים בעלי עסקים ביצירת פתרונות דיגיטליים מותאמים.
לצד הליווי המקצועי, את הידע והמסרים מביא הלקוח, כמי שחי ונושם את השוק ומכיר את מוצריו ואת קהלי היעד שלו. בין הדברים אליהם חשוב להיערך ולתת את הדעת עם בניית קטלוג דיגיטלי:
סדר המוצרים- סדר המוצרים בקטלוג אמור מחד גיסא להביא בחשבון את צרכי הלקוחות ומאידך גיסא לשרת את האינטרס שלבית העסק. חשוב לתכנן את הצגת המוצרים בקטלוג בצורה שיווקית, שתבטיח חשיפה אופטימלית למוצרים אותם מבקש בית העסק לקדם, ויחד עם זאת להנגיש ללקוח מוצרים פופולריים שיקדמו מכירה.
תמונות- היתרון הבולט של קטלוג דיגיטלי על פני כרטיס ביקור דיגיטלי ומוצרים נוספים, הוא הוויזואליות שלו. מומלץ להיעזר בשירותיו שלצלם מקצועי ליצירת גלריית תמונות איכותיות, מושכות את העין ומציגות בצורה הטובה ביותר את יתרונות המוצרים.
מחירים- רבים מתלבטים אם להציג בקטלוג דיגיטלי מחירי מוצרים, כאשר המטרה היא להביא את הלקוח ליצירת קשר ובירור מחיר אל מול אש מכירות. בעידן הדיגיטלי והמהיר כיום לקוחות מצפים לנגישות המידע לרבות מחירים, וקטלוג מפורט ומתומחר יזכה להצלחה גדולה יותר.
Leave a Comment